“Harap yang hantar jin ni terima balasan nya.” Safiey Ilias dirasuk jin dari Kelantan sehingga ‘bersilat’

KELANTANGAN pendakwah muda, Pencetus Ummah (PU) Amin mengkritik Safiey Ilias di laman sosialnya, membuahkan hasil positif apabila usahawan kosmetik itu memohon maaf secara terbuka berhubung kontroversi melibatkan dirinya.

Acara kurang sopan itu berlaku selepas majlis terbuka Aidilfitri anjuran Safiey yang dihadiri kira-kira 200 anak yatim dan pelajar tahfiz pada sebelah petang.

PU Amin turut mengkritik video Safiey yang kurang sopan, sehingga menampakkan bahagian badan.

Safiey berkata, beliau memohon maaf kepada pihak yang terlibat secara langsung atau tidak langsung, terutama pengikut laman sosialnya yang beragama Islam dan seluruh rakyat Malaysia.

Pemilik nama sebenar Mohd Saifuddin Ilias ini turut berjanji untuk tidak mengulangi perbuatannya yang mengganggu sensitiviti masyarakat dan mencemarkan agama Islam.

“Berhubung isu semasa yang sedang hangat diperkatakan dikalangan masyarakat, saya dengan rendah hati ingin memohon maaf secara terbuka kepada pihak yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung, khususnya kepada pengikut laman sosial saya yang beragama islam, serta seluruh rakyat Malaysia.

“Saya terpanggil untuk membuat pengakuan dan permohonan maaf secara terbuka berkenaan video yang tersebar bagi mengelakkan perselisihan faham dari terus menjadi keruh. Saya ingin memohon maaf kepada individu yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung.

“Ingin saya jelaskan disini, bahawa saya tidak akan mengulangi perbuatan saya yang telah mengganggu sensitiviti masyarakat serta mencemarkan imej agama tercinta demi kebaikan bersama.

“Saya menerima segala teguran yang diberikan dengan hati yang terbuka. Saya juga akan mencuba sedaya upaya saya untuk menasihati teman-teman rapat saya, tidak hanya khusus kepada golongan LGBT sahaja, juga kepada rakan-rakan selebriti wanita dan juga lelaki yang dilihat melampaui batas untuk berubah kearah kebaikan.

“Saya berazam dan berusaha untuk belajar dan tidak mengulangi perbuatan itu pada masa akan datang. Setiap manusia tidak lari dari melalukan kesilapan. Hidup ini adalah untuk terus memberi dan memberi. Doakan saya, terima kasih,” ujarnya menerusi satu kenyataan media yang dikeluarkan di Instagramnya malam tadi.

Sementara itu, PU Amin atau nama sebenarnya Mohamad Amirul Amin Maula Lokman Hakim mengucapkan kesyukuran di atas kuasa Allah dan usaha dakwah apabila Safiey akhirnya mengakui keterlanjurannya.

“Akhirnya beliau mengakui dan memohon maaf kepada semua umat Islam atas segala ketelanjuran dan bersedia untuk menasihati rakan-rakan yang lain untuk meninggalkan gaya hidup transgender yang merugikan dan memalukan,” katanya.

VIDEO: AFIEY ILYAS… BACA AL- FATIHAH RAMAI YG TERPELANTING ( JANGAN INGAT SAFIEY XDE AGAMA YEA )

Siapa punya keje yang hantar jin ??
Sebuah video tular Safiey illias dirasuk menarik perhatian netizan. Suara Sfiey tiba2 bertukar menjadi garau. Melalui percakapn itu, jelas kedengaran bahasa yang digunakan seperti bahasa dari pantai timur. Harap yang hantar jin ni kena balasan nanti. Semoga Safiey terus tabah menerima dugaan ini. Mungkin ada orang dengki dengan kemajuan dia kan. Minta tolong sape2 tahu ni jin ni dari mana

Berikut beberapa komen dari netizan :

Fakarudin Sha: Kena rasok suare maseh bapok..jin pondan kot…hahahaha..kene rasuk xde duduk mcm tu jer wey

Sara Ismail : Mata ngn muka pun dok cover2. Nmpk Sgt. Xpun hntu pondan yg masuk dlm bdn dia.. Haha.. Maaf yerr terlebih sudh..

Ady Del Torro: Org hntr jin pondon ke kt die ni

Bean Hafizs: Bukn dlm bdn ko mmg ada jin ke.??jin yg xmengaku jantan.. Wkwkwkwkwk.

Muhamad Hafiz: Apit biasa kalau kna rasuk..sora akan jd garau2 mcm tu…awat hat ni sora mcm kna kepit ja..muahaha

Norita Nieta : Cuba faham apa dia kata,, klu jin org hantar dia akan kata kt shafie tu, tpi jin bercakap spt membela shafiee,,
Cthnya,, aku ada kacau mung ko,, ingat sene ko aku nk jadi sene gini?..
Lebih kure gtu lah ayat jin tu,, ni dah jadi jin yg shafie tu bela sendiri … Hahahaha,, pening mek nk mikir,,

Kenapa Wanita Melayu Senang Kena Rasuk. Jawapan Mengejutkan JIN Ini Buat Ramai Terdiam

Kisah ini diceritakan tentang seorang bomoh yang telah berdialog dengan jin yang suka merasuk orang. Apabila ditanya punca kenapa wanita melayu yang selalu kena rasuk dan histeria, dan tidak wanita dari kaum lain Cina atau India yang kena, ini jawapan mengejutkan jin yang buat ramai terpana.

Kebanyakan Pelajar Asrama Wanita Selalu Kena Histeria

Sila berhati-hati terutama kepada mereka yang mempunyai anak gadis di sekolah berasrama. Misteri! Persoalannya kenapa hanya pelajar perempuan Melayu selalu dirasuk? Boleh dikatakan kes ini kebiasaannya berlaku diruang pelajar perempuan membasuh kain, atau lebih tepat asrama puteri.

Pernahkah walau sekali anda mendengar di akhbar atau berita tv tentang gadis India atau Cina terkena rasukan?Ramai pasti menjawab tidak pernah. Jika pernah, admin mohon untuk berkongsi kisah tersebut di ruangan komen beserta dengan bukti sekali. Kalau ada video lagi bagus.

Jadi persoalan tadi, di mana salahnya. Kenapa harus hanya anak gadis Melayu sahaja yang terkena rasukan atau histeria ini. Ada yang mengatakan bahawa jin hanya mengganggu gadis beragama Islam sahaja kerana memang tujuan asal mereka pun untuk menyesatkan manusia terutama beragama Islam. Kalau dah kristian, nak sesatkan apa lagi betul tak.

Bagaimanapun perkongsian di bawah ini menjawab persoalan dengan lebih tepat. Jom kita ikuti percakapan antara bomoh Melayu dan syaitan. Misteri di asrama puteri akhirnya terjawab.

Sumber : Celotehsaja

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*