Kisah pendedahan disebalik kekayaan Jamal ‘jamban’ yang melampau, kekayaannya mengalahkan jutawan kosmetik Dato’ Vida

Terbongkar Kekayaan Melampau Jamal Jambam Cuba tengok aset dan harta luar Jangka Jamal Diluar Negara Ini Selepas Melarikan Diri …Kalah Datuk Vida Beb..

SHAH ALAM: Datuk Seri Jamal Md Yunos berkata anak lelakinya bebas menggunakan harta miliknya dan media sosial tanpa perlu berselindung.

Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu berkata, gambar-gambar mempamerkan kekayaan dan kemewahan seperti yang dimuatnaik anak sulungnya itu di media sosial bagaimanapun bukanlah secara rasmi milik anaknya.

“Dia tak ada rumah atau kereta pun, apa yang dia ada hanya kereta yang saya pakai, tak ada lebih dari itu.

“Bagi saya dia ‘low profile’ ke, tinggi atau rendah ‘profile’ tak ada masalah, dia berhak dan bebas menggunakan sosial media, bebas bergaul dengan sesiapa, bebas menggunakan apa yang saya ada,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Bersih 7 di sini, Rabu.

Jamal berkata demikian sebagai mengulas kritikan netizens yang mempertikaikan gaya hidup mewah anak lelakinya yang dapat dilihat menerusi gambar-gambar yang dimuatnaik di laman sosial.

Jamal yang juga pemimpin gerakan Baju Merah berkata, kedudukan anaknya tidak boleh disamakan dengan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang, Adam Rosly, di mana pemilikan harta adalah di atas namanya sendiri.

“Adam Rosly semua pemilikan (harta) nama dia, kita dah buat kaji selidik kalau tak betul, minta dia saman saya.

“Saya tak berdengki dengan dia, tapi kita mempersoalkan bagaimana dia memperoleh kekayaan tersebut,” katanya.

Jamal berkata, jika benar harta yang dimiliki Adam Rosly diwarisi daripada bapa atau keluarganya, beliau harus mengisytiharkannya.

“Isytiharkan, tak ada masalah, kata ‘ini bapa aku punya’, macam anak saya, dia boleh bagi tau ‘ini (harta) bapa aku punya’ dan saya kata ‘ya itu saya punya’ jadi tak ada masalah, ini bezanya, saya tidak tuduh sebarangan,” katanya.
Jamal berkata beliau telah berniaga selama 28 tahun dan mempunyai syarikat sendiri serta membayar cukai.

Bagi menyelamatkan Restoran yang paling sedap dan murah Sekinchan daripada dilelong pada hujung bulan ini, Jamal Pak Tongkol telah bertindak bijak lebih awal untuk memperbodohkan sekurang-kurangnya 1 juta rakyat Malaysia dengan tawaran keta Lomborghini bernilai RM2 juta dengan berbelanja di situ… Bagaimana caranya Pak Tongkol nak selamatkan seluruh restorannya??

Justeru, Jamal Pak Tongkol telah mengumpan potongan harga sebanyak 30% iaitu RM15 akan diberikan dari setiap pembelian yang bernilai RM50 di mana-mana cawangan Restoran Sekinchan Ikan Bakar (RSIB) bayangkan jumlah yang Datuk Jamal ini akan kutip dari 150,000 orang yang menjadi sahabat kepada “Fanpage – BERSIH 4.0 Cintakan Keamanan” itu..

150,000 orang didarabkan dengan RM35 = RM5,250,000

RM5.25 Juta itu adalah anggaran untung kasar..

Oleh kerana banyak pihak mengatakan harga ikan bakar di Restoran Sekinchan Ikan Bakar itu mahal gila, kita anggap beliau memperolehi 40% keuntungan dari setiap jualan.

40% dari RM5.25 Juta ialah RM2.1 Juta..

Dengan meletakkan sebuah BMW 530 model 2005 yang bernilai RM225,000, beliau bakal mengaut keuntungan mencecah RM1.9 Juta..

Itu keuntungan yang dikaut beliau andaikata 150,000 berjaya dijadikan mangsa pembodohannya, bagaimana pula jika beliau Berjaya mendapatkan 1,000,000 mangsa.

1,000,000 mangsa yang tertarik dengan Lamborghini Gallardo model 2009 bernilai RM1.2 juta yang ditawarkan sebagai hadiah utama cabutan bertuah.

1,000,000 orang didarabkan dengan RM35 = RM35,000,000

Untung kasarnya ialah RM35 Juta sahaja..

40% dari RM35 Juta pula ialah RM14 Juta.. bijak tak.?.. kedai selamat untung pun dapat….hahahahahaha…. aku bijak…korang bodoh piang….

sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*