“…Tetapi selama mana kau mampu bersabar wahai wanita yang tidak bahagia?” Wanita ini kongsikan pahit manis kehidupan selepas bercerai

Jika ditanya kepada setiap wanita yang sudah berkahwin, apakah perkara yang mereka takutkan, pastinya penceraian adalah jawapannya.

Begitulah yang dilalui oleh seorang pengguna Twitter yang dikenali sebagai Ayu Aziz apabila dia berkongsi luahan perasaannya tentang penceraian yang dilaluinya. Baginya penceraian bukanlah kisah penamat bagi wanita kerana ada banyak perkara yang lebih membahagiakan di dunia ini, terutamanya anak-anak.

Tweet daripada wanita ini mendapat perkongsian lebih daripada 2,500 daripada warga Twitter.

Nak cerai, tapi takut?

Semakin tenang duduk sendiri

Sekarang…aku cerita aku dah tenang duduk JB. Tiada anasir negatif lagi untuk aku. Langkah aku tersusun rapi. Tiba-tiba dia kata “Aku bila tengok kau Ayu boleh besarkan anak sorang-sorang, duduk dekat bandar JB sorang-sorang, aku rasa aku pun boleh yu” Aku senyum

Berkongsi pengalaman selepas bercerai


Lelaki, jangan pijak maruah wanita

Bertahanlah wahai wanita


Aku nak jadi ibu yang hebat di mata anak aku


Strugglenya hidup bercerai


Orang lain peluk suami, aku peluk anak


Jangan kalah pada emosi


Anak kacau sekejap2 je, takpe… dari ada laki yang tak tolong langsung


Pencerian ini indah dan mudah


Wanita ni lagi multitasker dari lelaki


Allah ada. Allah akan bantu kita.


Percayalah akan kekuatan diri wahai wanita


Perkongsian daripada wanita ini telah menerima respons daripada warga Twitter yang kagum dengan semangatnya. Mereka juga turut mendoakannya agar tabah menjalani kehidupan sebagai ibu tunggal.

Sumber: Oh My Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*