[Video]Ramai Juga Yang Ketakutan Kerana Bunyi Guruh Tidak Berhenti. Sesorang Telah Ter Rakam Seperti Ada Sesuatu Naik Di Langit Ketika Guruh. Subhanallah!

Ramai Yang Menyangka Bunyi Guruh Biasa. Ramai Juga Yang Ketakutan Kerana Bunyi Guruh Tidak Berhenti. Sesorang Telah Ter Rakam Seperti Ada Sesuatu Di Langit Ketika Guruh. Subhanallah!

Pada tarikh 31hb Julai 2018 satu fenomena yang amat jarang kita dengar apatah lagi lihat dengan mata sendiri di mana bunyi guruh tidak berhenti.

Kekuatan bunyi itu sampai menggegarkan tingkap rumah. Ada yang menyatakan alarm kereta tidak berhenti berbunyi disebabkan bunyi tersebut.

Rakaman sesuatu muncul di dalam guruh?

Salah seorang netizen sempat memuat naik satu rakaman yang dikatakan diambil ketika kejadian di kawasan Puchong, Selangor. Kesahihan video ini tidak dapat dipastikan.

Ia dikatakan berlaku serentak terutama kawasan sekitar Cyberjaya, Putrajaya, Puchong dan Sijangkang semasa hujan lebat sepanjang malam tadi.

Beberapa kawasan perumahan menjadi kecoh apabila banyak sistem penggera kereta berbunyi semasa berlaku insiden itu. Situasi itu kemudian tular di media sosial.

Malah ada juga netizen di sesetengah tempat merasa gegaran yang agak kuat kira-kira pukul 8 malam selepas petir sabung menyabung yang agak panjang dan luar biasa.

Laporan Dari Pusat Meterologi

Setakat hari ini tiada apa apa maklumat dari Pusa Meterologi tentang guruh yang berlaku malam tadi. Kemaskini terakhir dari pihak mereka cuma menyatakan cuaca tidak begitu baik dan disertai dengan petir.

Apa Sebenar Yang Berlaku?

Ada yang mengaitkan dengan fenomena gerhana bulan yang panjang sebelum ini. Ada juga mengaitkan dengan Kiamat ( Subhanallah ). Apa pun semua patut tahu bila guruh begini berlaku jangan lah berada di luar rumah kerana ianya amat berbahaya. Padamkan segala alatan eletrik,

Kenapa guruh semalam bertindak amat ganjil? Wallahualam, ini semua kuasa Allah SWT dan ada bagi kita banyakkan berdoa agar tiada musibah akan berlaku. Jaga diri anda dan banyakkan berdoa agar kita semua selamat. Insyallah.

Antara Respon Netizen Mengenai Bunyi Guruh.

Video Rakaman Guruh. Rakaman ini daripada saudara Joe Taufiq di kawasan Kuala Lumpur.

Semalam di putrajaya, bangi, kajang, serdang dan kawasan sekitar berlaku satu letupan guruh luar biasa hingga bergegar rumah dan cahaya kilat yang sangat lama berbanding cahaya kilat normal.Juga terdengar bunyi aneh dari langit. Bila aku buka youtube, situasi sama macam yang orang putih sebut iaitu HAARP. Korang boleh search kat youtube.Sekarang berlaku di Malaysia. Selepas gerhana hari tu, macam-macam berlaku bencana diseluruh dunia. Wallahualam. Aku tak tak tahu apa yang berlaku.*Video semalam yang berlaku. Kredit Joe Taufiq

Posted by Hafiz Mansor on Tuesday, July 31, 2018

Seperti Ada Objek? Anda nilaikan sendiri rakaman dibawah

Video ini dikatakan dirakamkan di Klang.

sumber : Buletin Netizen Via CegituCegini.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*